Bő egy év telt el, mióta utoljára posztoltam valamit a blogra. Ennek okai részben a tavaly tavaszig tartó "uborkaszezon" azaz a teleltetés volt (ami alatt nem sok érdekes dolog történik a növényekkel). Másrészt pedig tavaly nyáron megszületett a második lányom, így még az eddiginél is kevesebb időm maradt a fotózásra/blogírásra. Most viszont - bár újra eljött a teleltetés viszonylag eseménytelen időszaka - úgy döntöttem, hogy megpróbálom feléleszteni a blogot. Hogy miért? Nem is tudom. Fontos nekem is, és bízom benne, hogy van egy-két olvasó is, akinek szintén az.

A mai poszt apropója, hogy 4 év alatt először most 4 crassulám is virágot hozott! Gyönyörű, kis csillag alakú, fehér virágok nyílnak mindenfelé.

A virágzás egyik oka, hogy elég idősek ehhez (4 évesek, mivel a kezdetektől megvannak). A másik ok a folyamatos időhiányomhoz kapcsolódik. Ősszel nem nagyon értem rá beköltöztetni őket és elég sokáig kint maradtak az erkélyen, majdnem sikerült megvárni a fagyokat. A crassulák virágzása az ideális tartás egyik jele. Az ideális tartásnak pedig része a hűvösben/világosban való teleltetés, amire nekem nincs lehetőségem, ahogyan azt már korábban is írtam. Kevés kivétellel nálam sajnos szobahőmérsekleten telelnek a növények, csak néhány kaktusz van a félhomályos és hideg pincében. Ennek ellenére az elhúzódott költöztetés miatt a kinnmaradt crassulák mégis izelítőt kaphattak a megfelelő hűvös tartásból és az életkoruk mellett ennek tulajdonítom a tömeges virágzást.

Nem volt időm sok képet készíteni, egyelőre csak ez egyik virágot tudtam lefotózni. Ez a crassula, ahogyan már írtam 4 éves és a 2007-es, Spanyolországban töltött nászutamon letört növényből fejlődött ekkorára:

DSCN9158_.jpg

Itt csak egy helyen nőtt virág, nem is nagyon látszik ilyen messziről, menjünk hát közelebb:

Itt néhány még csak bimbóban volt:

DSCN9150_.jpg

Időközben szerencsére kisütött a nap:

DSCN9157_.jpg

DSCN9174_.jpg

Pár nap múlva újra fotóztam, amikor már az összes virág kinyílt (sajnos aznap nem sütött a nap):

DSCN9189_.jpg

DSCN9201_.jpg

Amint lesz időm, lefotózom a másik hármat is és posztolom. Igaz sietnem kell, mert sajnos gyorsan hervadnak a kis fehér virágok...

A bejegyzés trackback címe:

https://pozsgas.blog.hu/api/trackback/id/tr253422074

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kultakutri 2011.12.23. 20:59:45

huhú, bár elég későn találtam megint ide (a hosszú szünet alatt sajnos elszoktam a be-benézegetéstől), de nagyon örülök, hogy feléledni látszik a blog! :)
a crassulák nagyon szépek így virágban, gratulálok hozzájuk, a csöpp lányzóhoz pedig annál inkább! :)
süti beállítások módosítása