Ma bemutatom az egyik kedvenc növényemet, egy crassula ovata variegata-t. Ez volt az egyik első pozsgásom, és a története is érdekes: 2007. augusztusában (pár hónappal azután, hogy a legelső pozsgásomat beszereztem) nászúton voltunk a feleségemmel Spanyolországban, Torremolinos-ban. Több növényem is erről a nászútról származik, mivel ott úton-útfélen nőnek a crassula-félék és én persze összeszedtem pár hajtást. A történet tehát annyi, hogy az egyhetes nászút alatt a városban sétalgatva minden nap elhaladtunk egy erkély előtt, amin volt pár kaktusz és az egyik cserépben ott volt a címben szereplő növény is elég lerobbant, alulöntözött, kókadt állapotban. Én sajnáltam, is tetszett is, szerettem is volna ilyet mert még nem volt, de elvenni nem akartam. Végül az utolsó nap köztes megoldásként mégis letörtem belőle egy kis 4 leveles hajtást, amit itthon elültettem. Azóta, tehát az elmúlt 3 évben ekkorára nőtt úgy, hogy már háromszor vágtam le róla hajtást szaporítás céljából:

Szép rózsaszín és fehér csíkos, hegyes levelei vannak, ettől eltekintve szerkezetileg megegyezik a "hagyományos" crassula ovata-val vagy a crassula argentae-vel, ezért hasonló tartást is igényel. Ez a harmadik nyara; idén is és tavaly is egész nyáron kint volt az erkélyen, ahol a nap nagy részében érte a napsütés. Emiatt szépen be is sötétedtek rajta a rózsaszín csíkok (2008 nyarát még szobában - de ablakban - töltötte, mert ahol akkor laktunk, nem volt erkély).

A közvetlen napsütésnek kitett kültéri tartás (ami a legideálisabb tartási forma tavasztól őszig) titka egyébként annyi (ezt pl. a saját káromon tanultam meg), hogy beltéri teleltetés után viszonylag korán, de természetesen már fagymentes időszakban tegyük ki a növényt, hogy fokozatosan szokjon vissza az egyre intenzívebb közvetlen, természetes fényhez. Ha sokat várunk és csak később, május-júniusban tesszük ki, akkor könnyen előfordulhat, hogy a leveleket megpörköli az erős napsütés. Pár kép még a szép levelekről:

A bejegyzés trackback címe:

https://pozsgas.blog.hu/api/trackback/id/tr742315464

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása